Ramowy rozkład dnia – Grupy młodsze
8:00 – 13:00 Realizacja Podstawy Programowej.
7:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci. Zabawy dowolne służące rozwijaniu aktywności własnej dzieci, gry i zabawy stolikowe np.: rozmowy indywidualne z dziećmi, zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne.
8:00 – 8:15 Przygotowania do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe, zabawy integracyjne i ruchowe.
8:15 – 8:45 Śniadanie. Wdrażanie do samodzielności i przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
8:45 – 9:00 Czynności samoobsługowe w łazience, nauka etapów mycia rąk. Doskonalenie tych czynności. Ćwiczenia na samodzielność. Przygotowanie do zajęć.
9:00 – 9:30 Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego w grupie programu wychowania przedszkolnego z poszczególnych obszarów edukacji: przyrodniczej, rozwijania mowy i myślenia, edukacji matematycznej, muzycznej, kulturowo – estetycznej i zdrowotnej, zabawy ruchowe i twórcze; realizacja programów własnych i projektów edukacyjnych wyzwalające aktywność dzieci w różnych sferach rozwoju.
9:30 – 11:15 Czynności samoobsługowe przed wyjściem (nauka ubierania się, wkładanie butów itp.), zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społecznego i przyrodniczego, zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu. II śniadanie – owoc, przekąska. Zabawy z językiem angielskim.
11:15 – 11:30 Przygotowania do obiadu. Czynności samoobsługowo-obsługowe i higieniczne w łazience. Zabawa ruchowa.
11:30 – 12:00 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.
12:00 – 12:10 Zabiegi higieniczne: mycie rąk, załatwianie potrzeb fizjologicznych.
12:10 – 13:45 Relaks poobiedni, słuchanie bajek i muzyki relaksacyjnej – wyciszenie. Zabawy na świeżym powietrzu, spacery. Zabawy swobodne, zajęcia indywidualne.
13:45 – 14:00 Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14:00 – 15:00 Zabawy doskonalące i rozwijające kompetencje dzieci, zajęcia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb rozwojowych, zabawy dowolne i zabawy kołowe ze śpiewem, gry i zabawy edukacyjne, porządkowanie sali, inne zajęcia dodatkowe, ćwiczenia ogólnorozwojowe – ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, samorzutna aktywność dzieci, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, pobyt na świeżym powietrzu, kontakty indywidualne z Rodzicami. Rozchodzenie się dzieci.
Ramowy rozkład dnia – Grupy starsze
8:00 – 13:00 Realizacja Podstawy Programowej.
6:00 – 8:00 Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, gry i zabawy stolikowe, praca wyrównawcza z dziećmi. Kontakty indywidualne, np.: rozmowy indywidualne na bliskie dzieciom tematy.
8:00 – 8:20 Przygotowanie do śniadania, porządkowanie sali, czynności samoobsługowe. Ćwiczenia poranne.
8:20 – 8:45 Śniadanie, prace dyżurnych. Przyswajanie wiedzy o konieczności spożywania pokarmów niezbędnych dla zdrowia.
8:45 – 9:00 Czynności samoobsługowe i zabiegi higieniczno-sanitarne; przygotowanie do zajęć.
9:00 – 10:00 Realizacja zadań edukacyjnych wynikających z przyjętego w grupie programu wychowania przedszkolnego z poszczególnych obszarów edukacji: przyrodniczej, rozwijania mowy i myślenia, przygotowanie do nauki czytania i pisania, edukacji matematycznej, muzycznej, kulturowo – estetycznej i zdrowotnej.
10:00 – 11:00 Zabawy organizowane i swobodne w ogrodzie przedszkolnym z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu, gry sportowe i ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, spacery, wycieczki – poznawanie najbliższego otoczenia społeczno-przyrodniczego, zajęcia ruchowe: terenowe, badawcze, tropiące; zabawy z językiem angielskim, realizacja programów własnych i projektów edukacyjnych wyzwalające aktywność własną dzieci w różnych sferach rozwoju.
11:00 – 11:15 Czynności samoobsługowe po powrocie z ogrodu czy skończonej zabawie, porządkowanie sali, czynności porządkowe. Zabawa ruchowa.
11:15 – 11:30 Przygotowanie do obiadu. Czynności kulturalno-higieniczne w łazience. Dalszy ciąg prac dyżurnych – nauka nakrywania stołów.
11:30 – 12:00 Obiad. Prawidłowe posługiwanie się sztućcami: łyżką i widelcem. Kultura zachowania się przy stole.
12:00 – 12:15 Zabiegi higieniczne w łazience: mycie rąk, pełnienie funkcji dyżurnych.
12:15 – 12:30 Relaks poobiedni. Słuchanie bajek, zajęcia wyciszające.
12:30 – 13:00 Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości, praca stymulacyjna. Zajęcia dodatkowe: rytmika, język angielski, religia (6-latki).
13:00 – 14:00 Ćwiczenia utrwalające rozwijające umiejętności i zainteresowania dzieci dostosowane do ich możliwości i potrzeb rozwojowych, ćwiczenia usprawniające i korygujące wady wymowy, zabawy dowolne według wyboru dzieci, pobyt na świeżym powietrzu.
13:45 – 14:00 Podwieczorek – kultura spożywania posiłków. Zabiegi higieniczne.
14:00 – 16:30 Zabawy doskonalące i rozwijające kompetencje dzieci, zabawy samodzielnie inspirowane przez wychowanków, ćwiczenia ogólnorozwojowe – ćwiczenia artykulacyjne, manualne, oddechowe, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową, samorzutna aktywność dzieci, gry i zabawy dydaktyczne, stolikowe, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, zabawy rozwijające zainteresowania, zabawy inspirowane przez dzieci, gry i zabawy konstrukcyjno-manipulacyjne, porządkowanie sali, zabawy w ogrodzie, kontakty indywidualne z rodzicami, rozchodzenie się dzieci.