Nasza kadra pedagogiczna przedszkola w roku szkolnym 2024 / 2025 – to 9 w pełni wykwalifikowanych nauczycieli (w tym 2 nauczycieli wspomagających do dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego) posiadających:
-
stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego – 3 nauczycielki,
-
stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego – 2 nauczycielka,
-
stopień awansu zawodowego nauczyciele początkujący – 1 nauczycielka w trakcie przygotowania do zawodu, 3 nauczycielki w trakcie awansu zawodowego na stopień mianowany.
Ponadto zatrudniamy 5 nauczycieli w niepełnym wymiarze czasu:
- nauczyciela języka angielskiego, religii, logopedę, psychologa oraz rehabilitanta ruchowego.
- w przedszkolu funkcję pedagoga specjalnego pełnią nauczyciele współorganizujący proces kształcenia.
Cały zespół wyróżnia się kompetencją i zaangażowaniem w pracę pedagogiczną oraz w pełną realizację zamierzeń wynikających z Rocznego Planu pracy Przedszkola nr 5 w Tarnobrzegu Nauczycielki posiadają również duże doświadczenie zawodowe, cechuje je kreatywna i otwarta postawa na zmiany, chęć eliminowanie rutyny, wysoka motywacja oraz umiejętności pedagogiczne, którymi się wykazują w efektywnym wypełnianiu zaplanowanych zadań i zamierzeń edukacyjnych. Doświadczenie pedagogiczne i ustawiczne doskonalenie nauczycieli wpływają na dobrą jakość pracy przedszkola.
Swoje wysokie kwalifikacje zawodowe z powodzeniem wykorzystują w pracy edukacyjno-wychowawczej ze swoimi wychowankami wprowadzając działania innowacyjne, tworząc programy autorskie oraz systematycznie się doskonaląc (zdobywanie kolejnych stopni awansu nauczyciela, dodatkowe studia podyplomowe) zgodnie z wymogami współczesnej edukacji.
Ukończyły bardzo wiele przydatnych w pracy z wychowankami i ich rodzicami szkoleń kursów i warsztatów doskonalących ze szczególnym uwzględnieniem aktywnych metod pracy z dziećmi oraz w oparciu o nowości z dziedziny pedagogiki, psychologii i metodyki wychowania w przedszkolu.
Poprzez systematyczne dokształcanie kadra pedagogiczna kładzie duży nacisk na własny rozwój zawodowy, a w szczególności pogłębienie kompetencji zawodowych oraz jakościowy rozwój przedszkola.
Aktywne uczestnictwo w pogłębianiu wiedzy i umiejętności pedagogicznych poprzez udział w kursach, konferencjach, szkoleniach i warsztatach metodycznych pozwoliły nauczycielkom na:
-
wdrożenie do własnej praktyki nowatorskich form i metod pracy,
-
pogłębienie umiejętności diagnostycznych, ale również doskonalenia kompetencji w zakresie organizacji i indywidualizacji zajęć w grupie tak, by możliwe było wspieranie rozwoju każdego dziecka
-
poszerzenie swojej wiedzy i umiejętności pedagogicznych,
-
udoskonalenie umiejętności interpersonalnych,
-
wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci,
-
niwelowanie braków rozwojowych,
-
wykorzystanie nabytej wiedzy i umiejętności w pracach zespołów zadaniowych d/s opracowywania rocznego programu pracy przedszkola i pięcioletniego programu rozwoju przedszkola,
-
uatrakcyjnienie form współpracy z rodzicami,
-
udoskonalenie umiejętności wychowawczych,
-
właściwe dokumentowanie osiągnięć zawodowych w ramach odbywanego stażu na nauczyciela dyplomowanego,
-
właściwe prowadzenie ewaluacji własnej pracy i pracy przedszkola.
Nauczycielki mają pełną możliwość wykorzystywania własnego potencjału twórczego w kierunku zmiany w swojej mentalności na rzecz promowania własnych osiągnięć i dokonań zawodowych poprzez publikowanie w prasie pedagogicznej.